Mina favorithundar

Ni som hängt med på min förra blogg vet ju vilka jag pratar om, men jag tänkte att jag skulle göra en kort beskrivning här ändå.

Jag köpte min första egna hund när jag var drygt 20 år. I juni 2010 körde jag och min pojkvän upp till Luleå, cirka 30 mil från den ort jag bodde i då, och hämtade hem en liten krabat som vägde cirka 4 kilo och gick under smeknamnet knubbsäl (fast han då var mager som en sticka). Hans riktiga namn blev i alla fall Baloo. Han är ett glatt yrväder som älskar att gosa och bli kliad på magen lika mycket som han tycker om att springa i skogen. Jag hade tänkt träna och tävla agility med honom men röntgen på höfter och armbågar var inte så bra som jag hade velat. Så för att undvika att överbelasta lederna satsar vi nu istället på freestyle, som kan beskrivas som dans med hund.

DSC_0643 kopiaBild från förra året.

När jag var 16 köpte familjen hund. Också en livlig liten krabat som kom ifrån en kennel utanför Piteå. Han fick namnet Tuff, är oerhört lättlärd och i en annan familj hade han förmodlige nredan varit multipel champion i alla hundsporter som finns. Vi har tränat agility hemma på gräsmattan. Och så är han världens snällaste som varit så snäll med Baloo.

tuff-015_19440205Tuff 🙂

Dessa två är i alla fall mina favorithundar i världen. 🙂

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

