Faran med anden i glaset

Läste på aftonbladet att föräldrar anmält årets julkalender för att den uppmuntrar barn att ta kontakt med ”andra sidan”. Bland annat lekte de anden i glaset i första avsnittet.

Själv älskar jag årets julkalender. Jag älskade Mysteriet på Greveholm när jag var liten och jag tycker de har lyckats bra med att göra en uppföljare. Tycker väl snarare att den lär ut att man inte behöver vara rädd för spöken än att man ska ta kontakt med andra sidan.

För övrigt vet jag att jag läste allt om Anden i glaset när jag var liten och prenumererade på Kamratposten. Kan inte påstå att jag har haft särskilt mycket kontakt med andra sidan sen dess. Aldrig nånsin faktiskt, så det kan ju inte vara så skadligt.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

