Fredagen känns som en måndag

Min almanacka säger att det är fredag i dag. Hjärnan signalerar måndag. Jag vet precis vad det beror på. Fick igår veta att jag blivit underkänd på en uppsats och måste skriva om. Första gången i mitt liv som det händer och det svider som fan. Men jag ägnade hela kvällen igår åt att gråta ögonen ur mig och känna mig dum i huvudet så idag ska jag ta tag i det här och fixa till det. Jag är inte dum i huvudet, så sent som förra veckan fick jag ju tillbaka en annan uppsats som betygsatts som VG. Alltså är det inte mig personligen det är fel på utan bara just den här uppsatsen, vilket på ett vis var väntat också.

Så idag ska jag väl försöka rätta till den så gott det går. Sen tänker jag inte titta på den före måndag. I helgen är jag sambo igen och tänker utnyttja det. Inget jävla skolarbete.

Måste säga att Baloo lyser upp tillvaron något så oerhört. Att man kan älska en hund så mycket är helt otroligt.

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

