Den här helgen

..har jag haft allt annat än bloggen i huvudet. Men det gör väl inte så mycket, det är ju snart jul och alla har fullt upp med allt möjligt.

Vi har i alla fall haft fullt upp. Igår klev vi upp och gick ut till min bil. Batteriet byttes av min sambo och bilen startade! Hallelujah vad glad jag var! Har dock inte vågat starta den sen dess så jag hoppas att den fortfarande gör det nästa gång jag ska ha den.

Sen var vi på JULA och RUSTA. Jag köpte en julklapp, bland annat 😉 Och så var vi på Jamtli Julmarknad. Det var rätt mysigt. Köpte en annan julklapp där. Sen stannade vi till på ICA Maxi och handlade, bland annat hundmat. Så nu finns mat till Baloo! Och sen tog vi bilen till Lillsjön och promenerade där med Baloo. Kul att promenera på andra ställen än runt kvarteret.

Hemma igen tittade vi på Glee, lagade middag och såg på Så mycket bättre. Jag som älskar Darin tyckte det var jättekul att titta på.

Idag klev vi upp och tittade på julkalendern. Den hann bara sluta så började sambon rensa ur en av tv-bänkarna. Så vi ägnade ett par timmar åt att fylla flyttkartonger. Efter en snabb tur till RUSTA, där vi köpte fler, så fyllde vi sedan bilen. Så det blev några saker mindre att flytta när det är dags för flytt.

Älskling åkte vid två. Jag har städat lite och fyllt några kartonger till. Nu har jag ont i ryggen så det känns som att det räcker med packning för ett tag. Planen just nu är att gå en promenad med Baloo och sen gå hem och äta middag. Och så försöka slappna av resten av kvällen. Till veckan blir det mycket att göra. Igen.

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

