Tyvärr går det inte

Efter våran vanliga morgonpromenad idag loggade jag in på supporten hos högskolan. Vi som läser på distans har våra seminarier i ett ”rum” på nätet där man använder headset och webkamera för att kommunicera med lärare och medstudenter. Funkar jättebra. Och så finns det ett ”rum” man kan logga in i där det sitter IT-experter och hjälper dom som har problem med ljudet eller andra tekniska problem. Jag har haft problem med min inbyggda webkamera, eftersom den ofta bara blir en svart ruta när jag slår på den.

Fick till svar att det inte går att göra något åt eftersom jag har en dator av märket Acer. De har ingen lösning på problemet annat än att jag kan logga in först av alla och slå på kameran (för då funkar det, det har jag också sett). Men, men, då vet jag ju det. Nu när jag tänker på det hade jag aldrig några problem med min förra dator, som också var en Acer. Men, men, det är väl en annan sorts kamera.

Dagen då. Vi har ”upprop” klockan 13. Jag känner mig nervös för det också, men det är ju nästintill normaltillstånd när det gäller mig. I alla fall i nya situationer. Fram till dess ska jag läsa lite i en roman. Så får vi se vad jag hinner i eftermiddag. Kanske läsa lite grammatik eller så? Låter lagom kul, det tycker jag också.

Ciao.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

