Stickad tröja 12-18 månader

Under jullovet stickade jag en hel del. Bland annat den här tröjan, som tog mig cirka fem kvällar att färdigställa (inklusive alla fel jag fick göra om).

P1010555-kopia
(Oklart varför jag valde att lägga ärmarna sådär innan jag fotade?)

Jag utgick från det här mönstret och tyckte att det gick ganska bra att sticka. Drops har väldigt enkla mönster men ibland förenklar de så mycket att det blir svårt. Till exempel skulle man ta upp mellan x och y antal maskor och sedan minska ELLER öka så man fick mellan z och q antal maskor. Kändes inte så jättetydligt. Men i övrigt jättebra.

Och som ni ser använde jag ett annat garn än det som är i mönstret. Garnet hittade jag på en marknad i höstas och det heter Baby Marino (inte Merino som Drops). Jag har googlat men inte hittat det på nätet. Det är i alla fall ett sånt garn som fixar mönstret själv. Ränderna och prickarna är alltså redan gjorda på garnet, om det verkar vettigt 😉

Tröjan gav jag i alla fall bort i present för några veckor sen. Så kul när man har folk att ge grejer till!

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

