Torsdag

Det går långsamt här idag.

Håller på med världens tråkigaste uppgift. Vi ska förklara sydamerikanska ord och det är jättesvårt när man inte har spanska som modersmål. Alltså skillnaden mellan sydamerikansk spanska och spansk spanska, typ. Det tycker jag är svårt när det gäller engelskan, att skilja brittisk och amerikansk engelska åt, typ gas-petrol. Så på spanska är det jättejättesvårt. Det går ohyggligt långsamt. Men jag SKA vara klar med detta innan lunch. Det måste jag om jag ska hinna något annat.

Vaktmästaren har varit här en stund på morgonen. Vet inte om det bara är jag som är konstig men det är ju lite jobbigt när det kommer hem folk och ska göra något. Typ vad ska jag göra med mig själv? Är det väldigt oartigt att sitta och plugga? Och så kom han bara oanmäld så jag hade inte ens bäddat sängen 😉  Den är i alla fall bäddad nu.

Idag ska jag fara och simma innan middagen, när sambon kommer hem från jobbet. Han ska träna i samma hus så det blir väl bra att följas dit tänkte jag 🙂  Jag behöver verkligen röra på mig, har inte rört mig regelbundet sen i mitten på december (om man räknar bort promenader) och inte alls egentligen på hela januari. Så nu ska jag börja om med det 🙂

Men om jag ska kunna göra det måste jag ligga i fas med mitt schema när dagen är slut och det gör jag inte riktigt just nu. Dags att sätta fart!

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

