Kofta 1-3 månader

kofta1Eftersom jag utgår från att de nyblivna föräldrarna har annat att göra än att läsa min blogg så kan jag ju lägga ut vad de ska få av mig 😉  Eller oss. Jag har stickat en kofta efter det här mönstret. Ganska simpelt eftersom man stickar rätstickning från ärm till ärm och sen syr ihop den under ärmen och efter sidan. Dock så krävdes en del tankearbete medan jag stickade så det hamnade på rätt ställe 😉 Jag har använt garnet som rekommenderas i mönstret, DROPS Alpaca, i färgen turkos. Jag trodde färgen skulle vara lite knalligare men det var den inte. Garnet är jättemjukt men det är handtvätt på det, vilket ju känns sådär praktiskt för småbarnsföräldrar..

kofta detaljbild

Detaljbild.

Här är förresten en work in progress-bild.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

One thought on “Kofta 1-3 månader”

Kommentera

