Vårvinterlördag

Vårvintern är ju bara för underbar! Jag blir alldeles förvirrad när jag läser bloggare i södra Sverige som börjar prata om vår och sommar. Eh.. Först måste man ju ha påsk och åka skoter och njuta av det underbara vädret!

Men det är klart, jag är inte dum. Det är en årstid som vi nog bara har här uppe. Den femte årstiden.

Vi klev i alla fall upp tidigt idag och gick ut med Baloo. (Jag vaknade sex. Kände mig som en pensionär när sambon ville kliva upp kvart över sju en LÖRDAG. Fick honom att ligga kvar till åtta, men sen gick vi ut). Sen gick vi hem och tog på oss skidpjäxorna och så blev det ett varv på skidspåret. Vi har cirka fem minuters promenad till ett skidspår som är helt underbart – lagom mycket uppför och lagom mycket nerför – så det är jättekul!

Och så har vi varit på stan en sväng. Köpte några småsaker men inget verkligt. Lyckades hitta sänglampor, äntligen. Har haft svårt att hitta fina att sätta på väggen. Men nu så.

Gräddat våfflor till eftermiddagsfikat.

Åkt skidor med Baloo (i skogen, inte efter elljusspåret).

Satt upp tavlor och hyllor i vardagsrum och sovrum.

Och nu lagar jag middag. Blir fläskkotletter med klyftpotatis och nån sås.

Ikväll vet jag inte vad som händer. Som det ser ut nu så däckar jag med en bra bok. Eller så blir det nån film. Eller nåt helt annat. Dagen är inte slut än.  🙂

waffleMin våffla 🙂

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

