I’ve got the eye of the tiger

Tisdag idag och jag har pluggat en massa grammatik hela förmiddagen. Har läst det som ska läsas till första veckan. Nu ska jag väl egentligen bara skriva ut kurskompendiet och göra lite övningar i det så kommer jag nog att vara förberedd för nästa veckas intensiva vecka.

Har ju bytt lärosäte eftersom jag inte var nöjd med spanskan där jag läste innan. I våras fick vi i princip bara läsa en massa paragrafer i en TJOCK grammatikbok och sen skriva ett prov på det. Det var ju lätta att lära sig .. not. Nu har vi fått ett kompendium med sammanfattning av det vi ska läsa och övningar så man då har en ärlig chans att lära sig. Det känns bra i magen att ha bytt alltså 🙂

Resten av dagen ska jag bläddra lite i en bok som vi ska läsa i till den andra kursen och sen så ger jag mig nog för idag. Imorgon blir lite av en fixardag tror jag. Ska skriva ut en massa papper. Och så ska jag baka, för jag har en sambo som fyller år på torsdag 🙂

Igår var jag för övrigt väldigt effektiv. Pluggade, bakade och simmadeSimningen är jag nog mest stolt över. Det kändes att det var ett tag sen. Simmade 40 längder, och det sista tio skrek det i ryggmusklerna. Men det är bra, min rygg behöver träning 🙂

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

