Chocolate chip cookies

Tentapluggar hela dagen idag. Går ganska bra. Tänkte i alla fall visa vad jag bakade igår. Jag fyller år här i dagarna, så jag behövde en kaka att fylla ut kakfatet med. Fick bli chocolate chip cookies. Enkla att göra och makalöst goda.

image

Så här gör man (ca 30 stycken):
1. Rör 75 gram smör och 2 dl socker poröst. Rör ner 1 ägg.

2. Blanda 2 dl mjöl, 2 dl havregryn, 1 tsk vaniljsocker, 0,5 tsk bakpulver och 100 gram hackad choklad.

3. Blanda de torra ingredienserna med smörblandningen. Klicka ut på bakplåtspapper. Grädda 10-12 minuter mitt i ugnen 175 grader.

Mina flöt ihop lite men är goda ändå 😉

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

