Arbetsvecka

Skadeglädjen när sambon börjar jobba efter semestern och jag är ledig en och en halv vecka till? Obeskrivlig. Nej, okej, jag tyckte lite synd om honom. Och om mig. Är ju mysigt att vara lediga tillsammans.

Jag försöker i alla fall vända tillbaka dygnet lite. Ställde klockan på nio och klev upp strax efter halv tio. Hm. Hoppas det går bättre imorgon. Och min hund är liksom van att ”så länge matte sover är det ingen idé att kliva upp” så han kommer ju inte direkt och väcker mig. Nio imorgon. Och sen åtta nästa vecka.

Idag ska jag och Baloo åka till min mormor och morfar. Morfar fyllde år igår, om jag har räknat rätt blev han 87 (!). Jag är där alldeles för sällan så nu är det dags. Och ikväll kanske jag ska dra med mig sambon och plocka bär? Instagram svämmar över av blåbär och hallon och hjortron.. Okej, jag har sett två bilder. Men det stressar mig, jag vill också hinna få en massa bär 🙂

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

