Brudbukett

Alltså, jag har hela tiden tänkt att saker och ting ska falla på plats. Att jag helt plötsligt ska få en uppenbarelse och veta precis vad jag vill om allting. Vissa saker har det varit så med. Andra saker har jag vetat redan från början. Men mycket som gäller bröllopet har jag bara fått bestämma mig för en sak och sedan köra på det.

Blommor. Om jag hade fått välja helt fritt utan budget hade jag velat ha en droppformad bukett. Nu räknade jag dock ut ganska snabbt att det skulle bli alldeles för dyrt och helt ärligt – blommorna vissnar. Men att välja vad jag ville ha istället? Svårt.

Så vad gör man då? Man googlar på brudbuketter och sparar ner allt man kan tänka sig. Sen skickar man sin sambo till floristen med ett maxpris och några inspirationsbilder samt förklarar att det viktigaste är färgen. I vårt fall är det viktigaste att den går i höstfärger. Så det är gjort och jag vet inte riktigt vad det blir, men vet ni vad? Jag har inga förväntningar så jag kan bara bli positivt överraskad.

brudbukett4.2

brudbukett5.2

brudbukett6.2

 

Här är några av mina inspirationsbilder. Naturligtvis kommer en bild på den riktiga buketten att publiceras också 🙂  Och varför man skickar sambon? 1) Förr var det tydligen tradition att brudgummen fixade blommorna (källa: forumet på bröllopstorget) och 2) Jag som brud har fixat så mycket annat till bröllopet att jag tyckte att det var hans tur att göra något.

 

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

