Lördagen den 23 augusti

Askass uppdatering i veckan. Jobbade tisdag-fredag och hade bara mobila nätverket att surfa på, och det var alldeles för segt för att blogga med. Tyvärr. Så är det att bo i Norrlands inland, inte satsar man på fungerande 3G-nät här inte.

Nåväl, jag har inte gjort så mycket. Jobbat, som sagt, och gått hundpromenader. Idag är det lördag och vi har shoppat till bröllopet. Något att servera förrätten ur. Där snackar vi beslutsångest, men till slut bestämde vi oss så nu får det bli som det blir.

image

promenad med Baloo

Sista dagen för OSA var i onsdags och nästan alla har svarat. Det verkar som att de flesta kommer, vilket är jätteroligt. Jag trodde inte att någon skulle vilja komma, haha. Men som vi tror (innan vi har dubbelkollat med alla) blir vi 43 stycken plus ett eller två barn under två år. Kanske ganska lagom?

Ja, just det, vi har provlagat mat också, jag och mamma. Jag bor ju hemma hos mina föräldrar när jag jobbar, eftersom jag har jobbet tio mil bort, så vi har testat två marinader för kyckling och två marinader för fläskkött. Vi lagade och frös in och så ska vi provsmaka nästa helg. Planen för nästan all mat är att laga i förväg och frysa in, men vi måste ju provsmaka så det inte tappar smak eller så i frysen.

Så är det. På onsdag är det en månad kvar. Svårt att fatta, men så är det.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

