Bröllopstrubbel

Sambon kom hem och såg lite, vad ska man säga, stirrig ut igår. Då hade vigselförrättaren just ringt och sagt att hon var bjuden på kalas så hon kunde inte viga oss! Jag kände mig lugn som en filbunke och bara ”men då ringer vi han den där andra istället”. Imponerande, jag trodde att jag skulle bli hysterisk. ”Han den andra” skulle kolla sin kalender, så vi håller tummarna då.

Nu vill jag inte hänga ut någon här eller så, men jag kan väl tycka att det är lite oprofessionellt att ställa in på grund av ett kalas. Alltså, jag vet att vigselförrättare viger på sin fritid, men jag kontaktade henne i februari, och vi pratade en gång till i maj för att bekräfta allting.. Nåväl, det kanske ändå var meningen på något vis.

Jag skulle prova klänningen idag också. Men sömmerskan hade inte fått fodertyget så vi bokade om till söndag. Tjejen som var tänkt att göra mitt hår kunde inte, men jag har bestämt att göra det själv. Gjorde en provuppsättning igår och blev ganska nöjd. Tack youtube!

Så, nu hoppas vi att saker börjar gå bra igen.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

