Det här med att komma igång

Idag ska jag skriva på en seminarieuppgift. Tänkte att det blir enkelt, för det är typ den enda inlämningen jag har på ett tag nu. Och så är det ju. Men sen upptäckte jag att jag har missat att läsa en del som jag åtminstone borde ha skummat igenom innan tentan. Så då fick jag helt plötsligt mycket att göra. Men jag har faktiskt två hela dagar på mig, så jag ska nog hinna.

Dock så är det ju så svårt att komma igång. Jag skulle helst bara lägga mig ner och sova i mitt nystädade sovrum. Åh, hela lägenheten (med undantag för det tredje rummet som är fullt av skrot) är så fin just nu så jag törs knappt vara här. Jag vet att innan dagen är slut kommer mina grejer vara spridda över hela lägenheten och jag kommer inte ens förstå hur det gick till.

Ja, ja, nu SKA jag i alla fall skriva ner några ord om olika jordarter i Sverige. Och sen SKA jag ta reda på hur inlandsisen smälte bort i min hemort. Och sen SKA jag hitta några postglaciala jordarter. Hör ni hur spännande jag har det idag? 😉

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

