Helg

Det är skönt att vara ledig, men jag har svårt att ta mig för någonting. Bröllopet har varit det som kretsat i huvudet det senaste halvåret och nu när det inte gör det så vet jag inte riktigt vad jag ska göra? Det är inte det att det känns tomt efter bröllopet, för det gör det inte. Vi hade en fantastisk dag och var nöjda med den, men nu är det gjort och nästa fas i livet börjar. Det är snarare det att jag är så ledig. Det är rätt lugnt på högskolan och jobbet hinner jag med så jag vet liksom inte vad man gör med så mycket fritid? Vad gjorde jag förut?

Idag har vi i alla fall ställt bort cyklarna. Med tanke på snöfallet häromdagen så kändes det som en smart grej. Och så har jag plockat in allt i tyg från balkongen. Min man (!) bjöd på fika på stan, jag åt världens godaste morotskaka. Och så har jag gått en promenad med Baloo. Men nu vet jag inte? Får väl laga middag och sen se på tv typ. Det är ju skönt också, att vila ut.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

