Söndag igen

Helgen bara svischar förbi. Fastän klockan inte ens är tolv på söndagen känns det ändå som om helgen är över på något vis? Nåväl, det blir väl till att utnyttja det som är kvar av den. Jag tror att jag planerar in en långpromenad med lilleman idag. Och så funderar jag på att veckohandla så det är gjort..

Igår funderade jag en del på vad jag gjorde av min fritid förut. Jag sjöng mycket. Spelade piano och sjöng till det amatörmässiga kompet jag lyckades åstadkomma. Så jag funderar på att göra det också idag. Det är bara lite knepigt när man bor i lägenhet, tycker jag. Känns som att man stör hela huset, för det låter ändå ganska högt när man sjunger och tar i ända från magen.

Baka brukade jag göra, och nu är vi så utan matbröd som man kan bli, så jag ska starta ett surdegsbak också, tänkte jag. Ärligt talat blev jag lite less på mat och bak efter att ha lagat så mycket till bröllopet, men snart kommer nog suget tillbaka, skulle jag tro.

 

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

