Snöiga söndag

Vaknade upp till ett helt underbart vinterlandskap idag. Världen blev lite vackrare av allt det vita, faktiskt. Tyvärr ska jag spendera en del av dagen framför datorn. Har en skrivuppgift som ska bli klar, och jag är inte ens i närheten. Särskilt inte om jag ska dit med kartor också, hemska tanke. Imorgon klockan 12 är deadline så jag har ett dygn på mig.

Nåväl, förutom att tokskriva tänkte jag också gå en långpromenad med Baloo samt veckohandla. Frisk luft är ju alltid skönt och jag gillar att fylla förråden med mat. Har även beställt efter ramar till vår förstoring (från bröllopet) som ska hänga i vardagsrummet. Beställde en mindre förstoring av ett kort som vi tänkte hänga i sovrummet också, bara för att vi inte kunde välja bara en bild.

Det finns ju lite sånt pyssel att göra, kring bröllopet. Tackkort, annons i tidningen, beställa bilder och göra ett album/en minnesbok. Och så ska vi placera ut alla våra presenter här i lägenheten, det är lite svårare. Jag är en sån som måste låta saker och ting sjunka in innan jag vet hur jag ska göra något bra, så så det lär ju ta något år innan våra presenter har hittat sin plats 😉  Fast stekgrytan borde jag ju kunna ställa in i grytskåpet, har svårt att tro att jag skulle vilja ha den någon annanstans, faktiskt.

Men idag är det hundra procent skrivande som gäller. Erosion och exogena processer kommer nog att stå på listan och mina senaste googlingar 🙂

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

1 thought on “Snöiga söndag”

Kommentera

