Vårt bröllop – blommorna

Jag var rätt nervös för att posten med blommor skulle skena iväg. När jag läste olika inlägg om blommor på nätet så blev jag nästan mörkrädd över vilka summor som en del lägger på brudbuketter. Det behöver absolut inte vara fel, men vi hade en begränsad budget och blommorna var inte det jag prioriterade högst. Trots allt vissnar de ju. Men jag ville ändå ha blommor.

Som jag har berättat tidigare blev det till slut så att floristen fick ganska fria händer. Höstfärger, gärna orange, och så ett maxtak. Vi satte vårt maxtak vid tusen kronor. Sen beställde vi också en tärnbukett, två corsage och 20 orangefärgade rosor till dukningen.

Resultatet blev jättebra. Jag var jättenöjd och tror faktiskt att det berodde på att jag inte hade några speciella förväntningar. Jag fick min bukett, lagom stor i rätt färg. Totalt, för alltihop betalade vi cirka 1400 kronor. Min brudbukett kostade mellan 700-800 kronor (jag minns inte exakt).

DSC_0214 kopia2Här ser man både brudbukett och corsage. Foto: Frida Steigert

DSC_0305 kopia2

Foto: Frida Steigert

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

One thought on “Vårt bröllop – blommorna”

Kommentera

