Fixartisdag

Jag körde tre föreläsningar på rad igår så jag var ganska mör efter det. Men det frigjorde en massa tid idag till att fixa med annat. Fixa ny kurslitteratur, boka resa till Falun i december, fundera på nästa veckas tenta.. Köpa födelsedagspresent till F..

Dagens tankar: varför är kurslitteratur så dyrt? Är det för att de inte säljs i så stora mängder och för att de som ska ha dem (studenter) är mer eller mindre tvingade att köpa dem. Visst kan man låna på bibliotek men det är knappast så att biblioteket har 60 exemplar av alla böcker. För mig som läser på distans är det oftast ett måste att köpa böckerna eftersom de sällan finns på biblioteket och vi ofta läser flera kurser på deltid – det betyder att vi behöver böckerna en halv eller en hel termin. På min högskola får jag låna böcker och är garanterad en lånetid på 14 dagar. Så.. Köpa är alternativet. Den här gången har jag tur och har hittat nästan alla böcker på blocket, så det blev lite billigare än vad det skulle ha blivit. Nåväl, det är ju bara en termin kvar.

Nästa tanke: Varför är det så svårt att hitta presenter åt män? På riktigt, varför är det så svårt att komma på något. När det gäller min man så vet jag en massa saker som han skulle bli jätteglad för, men de är alldeles för dyra. Typ någon konstig grej till bilen/cykeln/mopeden. Så kvar blir det då typ strumpor, underställ eller presentkort. Avskyr presentkort. I alla fall till F. Känns som att jag lika gärna kan ge honom pengar då. Det ska vara en grej.

Sista tanken: Varför firar vi ens halloween i Sverige? Jag vill ha jul!

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

