Vädret är för vackert

Det är soligt och fint och jag borde tentaplugga. Mitt största problem är att jag inte riktigt vet vad jag borde plugga på. Får väl bläddra i mina anteckningar och repetera det vi har gjort. Vi ska skriva tentan hemma och får bläddra i kurslitteratur men måste förklara med egna ord. Så det känns lite som att jag inte behöver tokplugga, men samtidigt tror jag att det är en farlig tanke..

Jag har i alla fall registrerat mig på nya kurser som drar igång nästa vecka samt reserverat en kursbok på biblioteket. Att jag inte har fattat hur det fungerar förut. Och så har jag bokat en resa till Falun i december. Det rasade iväg tusenlappar kan jag säga. Men det blir väl så när man är bekväm.

Det hade nog kunnat vara billigare om jag hade velat resa i flera dygn med buss till exempel. Eller om jag hade kunnat tänka mig att bo på ett billigare ställe och springa uppför världens längsta uppförsbacke på morgonen. Men jag prioriterade att kunna åka ner samma dag som vi ska vara där och sen hem samma kväll. Samt att bo nära högskolan. Dyrt blev det. Ibland får jag också extremt dåligt samvete för att jag flyger. Men vill jag komma fram samma dag är det enda möjligheten.

Ja, ja, nu måste jag dra igång med något. Det blir nog att repetera vad vi har gjort och så får jag börja med en seminarieuppgift sen. För ja, vi har ju ett seminarium på fredag.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

