Vårt bröllop – ringarna

Ringen är, tillsammans med fotografierna, det enda som blir kvar och används efter bröllopet. Visst kanske man sparar brudklänningen, men det är ju inte säkert att man använder den och särskilt inte till vardags. Ringarna kan man ju däremot använda varje dag, vilket gör att det är en post jag tycker att man ska prioritera. Man ska vara nöjd med sin ring! Med det sagt har jag ändå valt en billigare ring än den jag ville ha egentligen, eftersom jag mådde dåligt av tanken på att spendera mycket pengar på ett smycke. Men man är olika!

minaringar

Här är mina ringar. Förlovningsringen längst in är en slät 18k guldring.
Vigselringen är även den i 18k rödguld, med tre små stenar i. 

När vi skulle förlova oss upptäckte vi att vi hade helt olika smak på ringar. Jag ville ha lite rundad skena, och att materialet skulle vara guld. F ville ha rak skena och valde till slut materialet titan. Skitsnyggt! Han har valt olika slipningar på sina ringar, så förlovningsringen är lite blankare än vigselringen. Förlovningsringen har även ett litet spår med färgad, gulbrun, titan. I vigselringen har han ett massivt guldinlägg, för att de ändå ska matcha mina ringar lite.

wpid-img_20141027_163649.jpg

Titanringarna är köpta på http://www.titanringar.com – en hemsida som jag varmt rekommenderar. Dels finns all information man kan tänkas behöva på denna sida, och dels kan man bygga ihop sin ring nästan helt som man vill i deras webshop.

Mina ringar är också köpta på nätet, på http://www.vigselbutiken.se – rekommenderas också. Inga problem med leverans och snabbt svar via mail när jag hade frågor 🙂

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

