För trött egentligen

Igår lyxade jag till det med en lång sovmorgon. Visserligen vaknade jag redan klockan nio, men jag låg kvar i sängen och läste i en (skönlitterär!) bok ett tag. Jag är ingen morgonmänniska och har aldrig varit, så det bästa för mig är att ta det ordentligt lugnt på morgonen. Däremot är jag gärna vaken och aktiv på kvällen.

Gårdagens sovmorgon gjorde dock att det var svårt att sova igår, så jag har sovit lite i natt. Jag skulle jobba idag, vaknade astrött och upptäckte att det spöregnade. Vägen till jobbet var helt enkelt sjukt lång idag, föret var inte det bästa. Men jag kom fram och det gick bra.

Imorgon ska jag upp tidigt igen och just nu värker huvudet av trötthet. Så jag ska nog gå och lägga mig nu. Snart, strax. Dessvärre är jag ju en kvällsmänniska, så hur trött jag än är så kommer jag aldrig i säng.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

