Tentaångest

Imorgon är det dags för tenta och alla möjliga jobbiga tankar har omringat mig idag. Allt från att jag inte kan något till att jag inte kommer få göra tentan för att jag är osäker på vart jag ska gå.. Ja, ni hör ju. Tentanerver, men delvis stämmer det. Har inte hunnit plugga riktigt allt som tenteras. Kursen handlar om naturresurser och de saker jag känner är mest akuta att kolla upp just nu är följande:

* Kol – bildningssätt
* Kvävets kretslopp
* Fiske och fiskodling
* Skog – vet inte ens vad jag ska kolla där.

Det är kvällen i alla fall. Som tur är har jag jobbat idag, det har skingrat tankarna lite. Faktiskt är det rätt skönt att både jobba och studera, även om det är tufft ibland. Man får planera in det man hinner med studierna och sen bara acceptera att man hinner inte mer. Och så skönt att få jobba och få en annan identitet än den som student, de första åren identifierade jag mig så himla mycket med mina prestationer på högskolan, och det känner jag inte alls att jag behöver göra på samma vis nu när jag jobbar också. Och jobbet är världens bästa, jag älskar att verkligen mitt jobb, fastän jag mest av allt bara vill ha jullov just nu.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

