Lista över 2014

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?

Jag gifte mig första (och förhoppningsvis sista) gången. Åkte även tåg alldeles själv för första gången. (Hehe, det finns inte tåg här i Norrland på samma sätt som i södra Sverige).

Har du några nyårslöften?

Nej. Jag brukar inte lova något. Däremot brukar jag sätta upp mål. Ta examen, resa mer och börja jobba heltid är mål för 2015.

Bästa köpet?

Räknas bröllopet som ett köp? Haha, annars vet jag inte. Jo, jag köpte the Sims 3 begagnat av en tjej på facebook. Billigt eftersom the Sims 4 har kommit, och roligt för att det bara är SÅ roligt. Bästa tentapresenten till mig själv. Tavelramarna ovanför sängen är jag också nöjd med, har velat ha förstoringar ovanför sängen sen vi bodde i Östersund.

The sims

 Oavsiktlig screenshot från ett av mina spel i the Sims. 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Jag fick fundera lite, men jo, jag har flera bekanta som har fått barn.  Ingen av mina nära vänner dock, de fick barn 2013. Däremot var vi på tre bröllop förutom vårt egna, så man kan säga att våra vänner har gift sig i år.

Vilka länder besökte du?

Började året i England/Storbritannien och sen har vi varit hemma i Sverige hela året. Inte ens Norge blev besökt.. Men nästa år, då!

wpid-IMG_20140102_183534.jpg

 Min favoritstad ❤ 

Vad var sämst?

Dagen jag bestämde mig för att fixa en examen enbart för grundskolans senare år, istället för att ta examen för gymnasiet också. Grämer mig fortfarande att jag inte pallade mer spanska, att det blev för svårt. Men någon gång i framtiden ska jag ta igen det.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag var gladare. 2014 har varit ett bra år. Kanske framförallt jämfört med 2013, som var ett riktigt skitår.

 Favoritprogram på TV?

På spåret och Sveriges mästerkock.

Bästa minnet från 2014?

Måste ju ändå vara bröllopet. Jag kan ju inte svara något annat 🙂

DSC_0205 kopia2

 Bildtext överflödig

Vad ser du mest fram emot med år 2015?

Bröllopsresan som är planerad till juni, EXAMEN!, börja jobba heltid och tjäna pengar, Melodifestivalen i Östersund i februari..

Vad önskar du att du gjort mindre 2014? 

Stressat. Jag börjar bli orolig för min hälsa. Men nu är det bara en termin till, sen tänker jag börja leva ett mindre stressfyllt liv.

Bästa boken du läste i år? 

Har inte alls läst mycket i år. Enda boken jag kommer ihåg att jag har läst är Ung, bög och jävligt kär som jag till och med recenserade här på bloggen.

Vad var din största framgång på jobbet 2014?

Att mitt vikariat blev förlängt, och sen förlängt igen. Jag måste ju vara helt okej på mitt jobb då, tänker jag.

Största framgång på det privata planet 2014? 

Frågetecken? Jag börjar känna mig mer nöjd och harmonisk, det känns som att jag börjar komma någonstans. Om det är en framgång vet jag inte, dock.

Största misstaget? 

Att koka fudgen för lite länge här före jul, när vi gjorde julgodis. Blev som en enda sörja bara. Annars har jag inte gjort så många misstag som jag grämer. Tur är väl det!

Vad spenderade du mest pengar på? 

Bröllopet. Enskilt största posten var nog vigselringarna, fastän vi köpte relativt billiga sådana.

Något du önskade dig och fick? 

Att slippa vara sjuk över julhelgen. Däremot var jag inte frisk hela jullovet.

Något du önskade dig och inte fick? 

Ett eget och billigt hus. Men det gör inte så mycket.

Mest stolt över? 

Att jag ändå har fixat så att jag kommer kunna ta en examen här i vår, att jag inte bara gav upp när allt blev svårt utan hittade vägar runt. Och att jag har kunnat jobba halvtid på annan ort samtidigt som jag pluggat. Det är ändå rätt tufft, men jag har fixat det.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

1 thought on “Lista över 2014”

Kommentera

