Nästa år slipper jag

Jaha. Idag är det den 2 januari. Igår var det nyårsdagen, en röd dag vilket innebär att man är ledig. Imorgon är det lördag, en dag som de flesta också är lediga. Denna fredag brukar man därför referera till som en klämdag och det är vanligt att man är ledig. Men det är klart, som student är man ju i princip aldrig ledig. Tidigare år har vi haft självstudier över jul- och nyårshelgerna med någon form av redovisning eller examination kring den 8/1 eller 12/1. I år har vi en redovisning, som även är en examination, just idag. Så taskigt tycker jag. Jag känner mig på extremt dåligt humör faktiskt.

Det positiva är i alla fall att när det är gjort så är det gjort. Då kan jag bocka av detta. Sen har jag två redovisningar och en tenta kvar innan höstterminen officiellt är slut i mitten på januari. Och efter det väntar sista terminen på lärarprogrammet! Nästa år slipper jag ha en massa plugg hängande över mig på jul. Det ska bli så skönt.

Nu ska jag läsa en kurskamrats arbete och förbereda lite kommentarer på det. Sen ska jag skumma de andras och träna på min egen redovisning, så hoppas jag att det kommer kännas bra i eftermiddag sen. Wish me luck!

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

