Nytt i köket

Igår satte vi upp en fondvägg i köket. På juldagen ramlade min hylla ner från väggen och lämnade efter sig en stor krater i väggen. Tyckte inte att det blev så fint och dessutom tyckte jag inte om tapeten innan. Efter lite räknande och diskuterande kom vi fram till att det var ekonomiskt försvarbart att göra just en fondvägg. Vi hyr ju vår lägenhet så vi får ju inget för att vi gör det, annat än att vi trivs bättre.

Här är en bild från hur det såg ut innan. Väggen är spacklad och listerna borttagna men man ser typ.

image

Tapeten är grön men ser lite spygul ut i dagsljus.

image

Det är svårt att fota eftersom det inte blir riktigt ljust den här tiden på året. Den är i alla fall ljusgrå/vit och ser ut som en tegelvägg. Tapeten kommer från RUSTA och gick bra att sätta upp. Jag har alltid sagt att jag aldrig skulle välja tapeter därifrån men den här kom från deras dyraste sortiment och fungerade som sagt bra. Anledningen till att det trots allt blev RUSTA berodde på att de har tapeter hemma och att det är relativt billigt.  Däremot är den säkert inte bra ur ett gift- och miljöperspektiv. Vi köpte även spackel från RUSTA och min man var väldigt nöjd med det. Däremot vågade jag inte köpa tapetlimmet därifrån utan det köpte vi på en färghandel här i stan.

Jag blev i alla fall jättenöjd. Det gick smidigt så jag blev påmind om hur kul det är att renovera.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

1 thought on “Nytt i köket”

Kommentera

