Den tredje januari

Idag är det lördag igen. Jag kan verkligen vänja mig vid det här med att vara långledig, känns lite tråkigt att vardagen börjar om igen nästa vecka. Men jag känner också att jag har en massa energi till jobbet nu, så det känns inte så mycket ångest och jobbigt i alla fall.

Idag har jag tränar på gym för första gången i mitt liv. Jag har ju tränat i flera år men då mest gått på gruppträning eller försökt träna själv. Idag tog jag dock med mig maken och provtränade på ett av de gym som finns här i stan. (Han har tränat där förut, så jag behövde liksom stöttning och instruktion). Det gick över förväntan så nu har jag köpt ett gymkort där. Jag ska komplettera gruppträningen med gym tänkte jag, dels för att utbudet av gruppträning inte är så stort och dels för att det är mer flexibelt med gym, man kan ju gå och träna den tid som passar en själv.

Sen tog vi en runda i några affärer, men det enda jag hittade var några tomtar som jag väl får ställa fram nästa jul. Efter tapetseringen i köket har jag kommit på hur jag vill göra om lite, så nu letar vi efter ett lagom stort bord till ett rimligt pris. Möbelaffären hade en del snyggt men det var ett ganska saftigt pris också. Nästa helg har vi planerat att kolla på secondhand och se om vi hittar något där. Annars ska jag efterlysa i någon köp- och säljgrupp på facebook tror jag.

Jag har också fått för mig att jag vill ha nya fönsterlampor i köket, men jag har ingen aning om hur de ska se ut. Och så har jag önskat mig en ljusslinga i födelsedagspresent, för det tror jag kan bli snyggt nu.

Nu väntar vi på att palten ska koka klart så det blir middag. Sen får jag nog besök av en vän ikväll, så det blir kul 🙂

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

