Skolutveckling och annat … mindre roligt

I veckan är det sportlov, vilket innebär att jag inte behöver vara på jobbet. Eleverna är ju inte där, liksom. Det innebär också att jag inte är på min VFU-skola heller eftersom de eleverna också har sportlov. Jag måste säga att det känns skönt med en andningspaus. Jag har fem hela dagar som sträcker ut sig framför mig, och jag har planerat exakt vad jag ska hinna på alla dagar. Men lyxen i det, de senaste veckorna har jag haft noll dagar eftersom jag haft möjlighet att lägga extra VFU de veckorna. Nu blir det lugnare igen efter sportlovet.

Idag jobbar jag med en uppgift om skolutveckling. Måste nog säga att det är det tråkigaste jag har gjort på hela utbildningen. Fast jag tycker egentligen att sådana här diskussioner är intressanta i praktiken, vi jobbar ju med det här på min arbetsplats. Det som är tråkigt just nu är att sitta och läsa en massa teorier i och kring skolutveckling. Uppgiften vi ska göra känns också väldigt flummig. Men, men, om jag är effektiv idag behöver jag nog inte göra så mycket mer i det här ämnet senare under veckan.

Så det är bäst jag återgår till detta nu. Med lite tur spricker molnen och vi får se lite himmel idag.

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

