Mantra just nu: examen i juni

Sitter och knåpar med en grej till praktiken imorgon. Har skjutit upp det hela lovet, men på ett vis är det bra att ha det färskt i huvudet när det ska genomföras. Så det är bra. Har två dagars praktik den här vecka, följt av två dagars jobb.

Idag har vi haft muntlig examination på högskolan. Eller, jag skulle nog snarare kalla det för redovisning. Alla blev godkända och det räcker för mig. Snart är den här kursen slut, och det märks. Det är alltid väldigt hektiskt i kursavslutsveckorna och jag har en ständig klump i magen. Men den kommer nog lösas upp till slut. Mitt mantra just nu är: examen i juni, examen i juni…

Och så bakar jag bröd också. Det brukar ha en lugnande effekt, men jag vet inte? Jag står bara ut just nu, och försöker hitta på något roligt på helgen. Jag börjar förstå varför studenter super så hemskt, det skulle nog lindra en del ångest. Synd att jag är näst intill nykterist 😉

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

1 thought on “Mantra just nu: examen i juni”

Kommentera

