Veckans matsedel, v. 12 2015

Ny på min lista över favoritbloggar är Josefin, och jag har sett att hon lägger ut vad som ska ätas varje vecka. Så jag tänkte haka på det och presentera vad vi äter. Jag tycker att mat och bak är jätteroligt (därav alla recept i bloggen), och jag tycker faktiskt att det är kul att planera veckomenyer och handla också. Lite nördigt sådär. Det enda jag inte tycker om är att lasta upp varorna på bandet och sen packa ner dem i påsar: hallå stress. Vi veckohandlar en gång i veckan och handlar alltså för hela veckan då, sen kompletterar vi om något tagit slut under veckans gång. Vi har insett att det blir mycket billigare att göra så, och så är jag ju som sagt lite nördig med det här.

VECKA 12
Måndag:
Tortilla soup, utan tortilla sticksen så egentligen bara soup. Het kycklinggryta.
Tisdag: Färdiga kycklingdelar (köps frysta) med rotfrukter i ugn och någon sås.
Onsdag: Majssoppa
Torsdag: Leverbiff, rivna morötter och stekt vitkål.
Fredag: Kikärtsblandning i tortillas
Lördag: Smördegsinbakad fläskytterfilé (tillbehör oklart)
Söndag: Tacogratäng

Hade egentligen tänkt ha lax imorgon, men den var slut och så hittade jag kycklingen i frysen, så då blev det så 🙂 Två köttfria rätter blev det den här veckan, rätt så bra 🙂

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

