Påsken 2015

Japp, nu tänkte jag leverera ett kort inlägg med bilder från årets påskfirande. Så det inte går för lång tid och sedan rinner ut i sanden. Tyvärr har jag bara mobilbilder att bjuda på, men det får lov att duga.

Skärtorsdagen jobbade jag i princip hela dagen så vi körde upp till stugan efter arbetstid. Åt middag med mamma och pappa samt gick en kvällspromenad med hundarna. Njöt av att vara i fjällen, med en massa snö och lugn och ro. Sånt som jag behöver i mängder just nu.

Långfredagen var det helt okej väder. Vi packade skotrarna och körde bara tvärs över sjön, där jag, mamma och hundarna blev avsläppta. Pappa och Fredrik körde en bit bort och pimplade. Mamma grejade en soffa och så satt vi bara och solade tills vi började bli hungriga. Då fixade vi en eld och skulle precis börja grilla mackor när de kom tillbaka. Efter några timmars fikande och solande packade vi ihop, körde en bit och pimplade efter fisk allihop. Det var dock stendött, så vi körde hem igen. F och jag tog var sitt par skidor och åkte en sväng på sjön. Det var inte alls kul, jag hade lyckats få ett par helt ovallade skidor, vilket gjorde att det varken gick framåt eller bakåt.

20150403_122343

Baloo som gärna vill smaka på fikat.

20150403_130917

Tuff som hellre låg och njöt i snön.

20150403_141241 20150403_141303 20150403_153956

Mitt pimpelspö, utsikt från mitt methål, samt våra skidor på den hemska skidturen.

Påskafton bjöd på strålande sol och var bara sådär magiskt perfekt som en del vårvinterdagar i fjällen kan vara. Skoterfärd två mil, lunch i en färdigskottad snösoffa och en massa sol bjöd första halvan av dagen på. Vi körde hem efter ett antal timmar och då tog jag och Fredrik med oss hundarna på skidtur på sjön. Den här gången hade jag ett par bra skidor, det var vackert väder och perfekt före vilket gjorde att det var så roligt. Trots att jag fick åka med den hund som inte drar en meter. När vi kom hem från skidturen hade Syster kommit upp. Stackaren jobbade nästan hela påskhelgen. Det blev middag och sen körde vi bil till Hemavan med hundarna. Tuff har nämligen en lugnande effekt på Baloo i bilen. Baloo tycker, efter fem år, fortfarande inte att det är så jättekul med bilåkning och vi har märkt förut att när de har åkt båda två i vår bil är Baloo lugnare ett tag efteråt.

20150404_132923

Kolla vädret på påskafton!

Påskdagen bjöd på långkörning med skoter. Runt förbi Sytertopparna bland annat. När vi kom hem packade vi en fikasäck och grillade nere på sjön vid stugan, bara för att syrran skulle få sig en dos av påsken.

20150405_112613

Bild från dagens äventyr.

Annandag påsk packade vi bilen och körde hem, vilket tog hela dagen eftersom vi stannade överallt och ingenstans. Vi hälsade på folk och kollade i affärer och så vidare. Men hem kom vi, och jag sörjde att påsken var slut för i år! Nästa år räknar jag med att ha påsklov så då ska vi vara där en längre tid, har jag bestämt!

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

