Fullspäckade veckor

Sitter hemma hos mamma och pappa och kastar i mig lite lunch. Om lite mindre än en timme börjar min första lektion på gymnasiet. Ska åka dit snart och se om jag behöver förbereda något särskilt. Känns spännande, jag hade ju en lärarexamen för gymnasiet i sikte när jag började plugga så det är en skolform som jag gillar. Jag trivs tack och lov rätt så bra på högstadiet också. Tur det eftersom jag bara får examen för grundskolan i ett första skede.

Helgen har varit rätt lugn. Vi var på tvåårskalas i lördags, sen bjöd vi hem makens kompis på middag och såg film hela kvällen. Jag tvingade dem att se en spansk klassiker och de tyckte nästan att den var bra 😉  Igår lagade jag mat i flera timmar för att få ihop lite matlådor, bland annat.

Och idag har jag alltså åkt iväg för att jobba, två dagar för tidigt. Ska vara här hela veckor nu under fyra veckor, så det blir rätt fullspäckat. Men kul, jag känner mig peppad! Nu måste jag dra iväg om jag ska hinna. Ha en trevlig måndag!

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

