Vårtrötthet

Jag är så fruktansvärt trött just nu. Och för en gångs skull beror det inte på stress utan snarare på ljuset. Har svårt att komma ner i djupsömn när det är så ljust ute. Men, men, snart är det bara en månad kvar till sommarlov, och förhoppningsvis examen på det.

Jag håller på att förbereda dagens lektion på gymnasiet. Och så söker jag lite jobb. Ångestframkallande som tusan. Men tar jag examen är det väl en fördel om jag också söker några jobb så jag inte står arbetslös till hösten. Man vet ju aldrig hur framtiden ser ut.

Ja, mitt liv är inte mer spännande än så här just nu. Helgen som gick spenderade vi i stugan och upplevde en snöstorm utan dess like. Vi fick skotta fram vägen fram till stora vägen, cirka 50 meter. Tog två timmar för fem vuxna. Det har vi aldrig varit med om innan, och då är jag ju ändå 25, och mina föräldrar ännu äldre. Så det var spännande. Väglaget hem var inte det bästa heller. Så lite spänning, men i övrigt mest trötthet och vardagslunk.

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

1 thought on “Vårtrötthet”

Kommentera

