Förr eller senare exploderar jag – John Green

Jag hör till den skara människor som nog aldrig kommer kunna släppa ungdomslitteratur, och den här boken är en solklar förklaring till varför. Den är så jäkla bra. Både ungdomslitteratur i allmänhet och John Greens Förr eller senare exploderar jag i synnerhet.

Jag älskar hur den här boken är skriven, med ett språk som verkligen drar en in i berättelsen på en gång. Jag hatälskar att jag redan i första kapitlet fattar att jag kommer gråta någon gång innan boken är slut. Och jag älskar karaktärerna.

Vad handlar boken om då? Liv, död, kärlek, sorg och allt annat som är en del av livet. Cancer är en rätt central del i boken, men jag skulle inte vilja säga att boken handlar om sjukdom. En noggrannare beskrivning av handlingen kan man nog googla sig till. Och sen läser man boken! Gör det bara! 

image

                 Suddig bild.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

