Jag vill inte

Så klockan har passerat två och jag har fortfarande inte kommit igång med dagens arbete. Lite beror det på att jag har haft besök på förmiddagen, men sedan har jag skjutit upp det lite för jag vill inte. Jag vill inte skriva uppsats och den där peppen jag kände för ett tag sen har liksom försvunnit. Prestationsångest och allt sådant har lite av den effekten. Men det ska nog gå bra. Har skrivit en lista på vad jag själv tycker att jag har kvar att göra innan uppsatsen är klar, så det är väl bara att beta av den listan.

Har för övrigt haft en jättebra helg med bröllop och allt. 76 mil i bil både dit och hem men det märktes knappt, tycker jag. Ska skriva ett eget inlägg om det senare (med mer fokus på bröllopet än på själva bilåkandet såklart). Om jag hinner blir det ikväll, men jag har mycket annat jag tänker hinna med ikväll. Till exempel baka bröd och handla mat. Kanske i omvänd ordning för jag har ingen jäst hemma just nu.

Men nu måste jag skriva en timme så jag får något gjort i alla fall. Peppar mig själv med att skriva ner exakt hur många ord mitt dokument innehåller nu så jag ser hur långt jag har kommit senare idag. Kan ju vara skönt när det känns som att det går baklänges. Wish me luck!

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

