Onsdag i tvättstugan

Man skulle ju kunna tro att det inte skulle bildas så mycket tvätt om man bara varit på semester en vecka och liksom haft tillgång till en begränsad garderob. Men tydligen inte, det är minst lika mycket tvätt som vanligt. Därför har jag bokat tvättstugan idag. Lyckades boka så jag fick hela sju timmar i tvättstugan, från 8-15. Lycka, eller inte. Jag gillar förvisso att tvätta, faktiskt, men jag hatar att vika skiten och lägga in i garderoben igen.

Nåja, värre kan man ju ha det. Efter att ha tmt och fyllt maskiner nästa gång ska jag ta bilen till ICA och köpa något kött som går att grilla. Vi ska nämligen grilla hos makens syster med familj ikväll. Ska bli trevligt. Om inte annat så för att solen skiner idag och de har en egen gräsmatta. Det är nog det jag saknar mest när jag bor i lägenhet: att kunna gå ut och ställa sig på en gräsmatta. Känna gräset mellan tårna, liksom. Men den tiden kommer komma, jag tänker inte stressköpa ett hus. Jag tycker heller inte att det är så gräsligt att bo i lägenhet, utom under värmeböljor.

Ja, då har vi rett ut det. Något mer ni vill veta? Tänkte även göra en fotobok från Kroatienresan. Redan idag, medan jag kommer ihåg vad som har hänt. Hinner jag (för jag är ju så upptagen, semester och allt) måste jag ju sitta några minuter i solen också. Det är ju härligt med sommar ändå.

Ha en bra dag!

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

