Slut på det roliga

Söndag idag, och imorgon börjar maken jobba igen. Jag känner mig äntligen lite friskare och är ledig i två veckor till. Dessa veckor har jag dock tänkt använda till att fixa och dona här hemma, samt fila på uppsatsen som jag ju hoppas ska få gå till ventilering i slutet av månaden. Det är redan augusti, svårt att tro. Det är min favoritmånad av sommarmånaderna. Här upp i norr är det oftast slutet av juli och början på augusti som är fina.

Vi åkte till IKEA i torsdags och handlade lite småsaker. Jag har köpt tyg som jag ska sy stolsöverdrag av, massa köksgrejer för att rensa ut lite plast ur köket och så lite dekorationer som fönsterlampor, tavelramar och krukväxter. Jag sprang även in på Panduro och köpte material för att pyssla ihop en gästbok från bröllopet (ska visa sedan).

I fredags hade vi en fixardag då vi städade lägenheten och packade upp allt som vi hade köpt. Igår besökte vi djurparken i staden där vi bor. På kvällen åt vi middag hos mina föräldrar. Idag har jag pysslat med nämnda gästbok, gått promenad med Baloo och diskat.

Så jag har en del att göra de kommande veckorna, mest bara roliga grejer. Det blir bra. Nu ska jag fixa lite middag och se vad maken vill hitta på sista semesterdagen.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

