Fixarmåndag

Har hostat i princip hela natten, vilket ju är typiskt för igår på dagen kändes det nästan som om hostan var borta. Har ingen aning om hur mycket maken har fått sova men kan meddela att jag inte sovit så himla mycket. Tur att jag är ledig och förhoppningsvis hinner friskna till innan det är dags att börja jobba. Två veckor kvar nu!

Idag har jag en fixardag. Har till och med skrivit en att göra-lista till mig själv. Hittills har jag bara bockat av självklara saker, som bädda sängen och diska, samt städat toaletten. Har även tänkt planera veckans middagar, åka och veckohandla samt källsortera lite skräp. Hinner jag sen ska jag börja sy ett stolsöverdrag av tyget jag köpte på IKEA. Känns lite spännande men samtidigt jobbigt. Jag gillar att sy när det går bra, men hatar det när det inte går bra. Min symaskin har nyss varit inne på lagning då den bara slutade fungera och jag har inte hunnit provsy den än, så alla kan väl bara hoppas att den funkar? Tack.

Det är i alla fall planerna för dagen. Hinner jag ska jag även nätshoppa lite höst- och träningskläder, samt lite ekogrejer från Lapland Eco Store. Vi får se, jag måste räkna på vad jag har råd med också. Hehe.

Så ser det ut här idag. Veckomatsedel kommer upp så fort jag har plitat ihop en! 🙂

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

