Fredag med solsken.

Alltså, det går inte beskriva vilken smärta jag levde med igår. I onsdags började jag dagen med jättelite nackspärr,  i den delen av en sena som liksom sitter på bakhuvudet. Inte så farligt. Sen antar jag att det hände något när jag satt böjd över symaskinen hela kvällen för när jag skulle gå och lägga mig var hela högra sidan av nacken som en inflammerad boll och jag kunde inte ligga åt något håll utan att det gjorde jätteont. Så jag sov inte så bra den natten.

Igår klarade jag inte av att vara uppe alls. Jag gick två promenader med Baloo, men resten av dagen tillbringade jag i soffan, i ett speciellt läge där det inte gjorde hyperont och försökte värma bort skiten med en uppvärmd vetekudde. Gick inte så bra. Hade inte så stora förhoppningar när jag gick i säng igår och det gjorde ännu ondare än dagen innan. Men när jag vaknade i morse var det mycket bättre. Jag tog en ipren innan jag somnade igår och hoppas att det är den som gjort susen. (Ska tilläggas att jag använda både liniment och Voltaren i onsdags utan effekt).

Idag skiner solen, men jag känner ändå att det är påfrestande att vara uppe. Så jag ska väl ta det lite lugnt ändå. Tänkte sätta mig i solen på balkongen och lyssna på en podd först. Sen får vi se vad jag orkar. Har planer på att åka på återvinningen med lite skräp, bland annat. Sånt spännande. Och så ska vi äta middag med makens pappa med familj.

Och så är det fredag, det är ju alltid trevligt!

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

