Tillbaka till söndagsplugg

Jaha, då var vi tillbaka till att ha söndagar som pluggdag. Idag ska jag finslipa lite på uppsatsen och förhoppningsvis fixa till så pass mycket att det ”bara” behövs skrivas till lite mera sedan. Det är ju inte säkert såklart, men vad ska man göra. Vill verkligen få klart detta så fort som möjligt.

Gårdagen var desto bättre, tycker jag. Sovmorgon. Långsamt uppvaknande med lunch och sådär hemma. Sedan en sväng ner på stan där vi gick en runda på biblioteket och var in i några sportbutiker. Jag spontanköpte löparsockar eftersom de verkade vara precis sådana som jag har tänkt skulle vara bra vid löpning (/lufsning/masning). Sen åkte vi på ICA och fyllde på förråden lite. Kylskåpet ekade tomt så det behövdes verkligen. Vi passade även på att källsortera lite skräp, vilket också behövdes. Lite av en fixardag.

Vi åkte hem och fikade, sen vilade jag lite och gav mig ut på en löparrunda. Det gick bra, men blev inte så långt som jag hade hoppats. Är ju med i arbetsplatsklassikern med min arbetsplats vilket innebär att jag ska springa tre mil på sex veckor. Har tre veckor kvar och har hunnit en, knappt. Får väl tillägga att det delvis beror på att vi inte riktigt hann vara med i början eftersom vi fortfarande hade semester då 😉  Och i värsta fall får man räkna även promenader, så jag kan ju ge mig ut och gå en mil någon kväll för att få ihop de sista kilometrarna. Men jag tänkte att det blir mer utmaning om man verkligen springer den där biten..

Och så lördagsmiddag och en film framför tv:n. Skönt och välbehövligt. Bra lördag. Och nu är det söndag. Maken ska iväg på aktiviteter och jag ska försöka fixa till uppsatsen. Sen måste jag packa och förbereda morgondagens resa tillbaka till arbetsorten. Tjoho.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

