Lördag med fix

Idag har det blivit mer fix här hemma. Vi har veckohandlat, putsat alla fönster och bytt gardiner. Vikt tvätten från igår och fixat mat. Samt varvat med hundpromenader och tv-tittande. Skönt att det är gjort. Nästa helg ska vi inte vara hemma så man får passa på när man kan. Älskar mina höstgardiner i alla rum, det är på hösten jag trivs bäst.

Nästa helg är det ett år sedan vi gifte oss. Känns smått overkligt att det redan har gått ett år. Vi ska som sagt åka bort och fira lite. Första årsdagen tycker jag man ska ta i ordentligt! Eller ja, så mycket som plånboken tillåter då, såklart. Det blir hotell, bio och middag i en annan stad. Ett litet avbrott från vardagen och sådär. Lagom firande.

I matfixet idag ingick att ordna med morgondagens middag. Har stoppat in en pulled pork i ugnen som ska få stå över natten och bli god. Har hittat bästa receptet på egen barbecuesås, ska dela det när vi har ätit så jag kan gå i god för det på riktigt. Men nu ska jag busa med min hund och sedan krypa upp i soffan och se en film med min man.

Trevlig lördag på er!

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

