Första jobbdagen

Idag har jag börjat jobba igen efter ett antal lediga veckor. Det var nästan skönt och riktigt roligt. Jag trodde aldrig att jag skulle hitta ett jobb som jag längtade efter att gå till, men det har jag lyckats med.

Dagen gick fort och jag hann ingenting. I vanlig ordning. Efter jobbet åkte jag och tittade på spisar. Jättesvårt. Eller ja, det är väl inte svårt egentligen men om man inte ens vet vad man vill ha (förutom en fungerande ugnslampa) är det svårt. Sen har jag lagat middag och letat tapeter på internet. Och kollat upp en hemsida för jobbets räkning.

Nu funderar jag på om jag ska

a) baka

b) jobba

Får se vad jag bestämmer mig för helt enkelt.

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

Kommentera

