#4 – ta lärarexamen med efterföljande legitimation

Igår fick jag ett roligt mail. Från Skolverket av alla ställen. Det visade sig att de fattat beslut om min lärarlegitimation. Jag blev väldigt förvånad eftersom handläggningstiden sas vara fyra månader när jag sökte och nu fick jag svar innan det ens gått två! Heja Skolverket!

Jag fick i alla fall legitimation och blev behörig både där jag hade trott (engelska, spanska och geografi i grundskolan) och på ställen där jag inte hade trott (engelska på gymnasiet). Samt lite andra ställen, som komvux till exempel. Jättekul med en så pass bred behörighet att man kan välja att byta åldrar och ämnen om man vill. Framförallt är det jättekul att få allting klart så jag inte behöver fundera så mycket mer kring allt med behörigheter och examen och ämnen och åldrar.

Och härmed bockar vi av nummer 4 på min lista över saker att göra innan jag fyller 30 🙂

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

3 thoughts on “#4 – ta lärarexamen med efterföljande legitimation”

Kommentera

