Min nya vattenkokare

I julklapp hade jag önskat mig en vattenkokare som inte är i plast. Glas eller rostfritt instruerade jag mina närmaste och instruerade nog lite väl mycket för när julafton väl kom fick jag två olika. Det slumpade sig så att en var i glas och en i rostfritt. Jag valde till slut att behålla den i glas.

vattenkokare

Här är locket i plast, men själva kannan är helt i glas och det sitter heller inga plastdelar på insidan av den. Det var rätt vanligt, upptäckte mina man och jag när vi sonderade marknadens utbud i en affär som säljer massvis av vattenkokare. Så, locket är i plast men det bara accepterar jag rakt av och tänker att det åtminstone inte kommer i direktkontakt med det kokande vattnet, även om jag gissar att ångorna bidrar till diverse giftutsläpp..

vattenkokare 2

Den rymmer 1,6 liter vatten, vilket jag tycker är bra. Och så är den ganska snygg 🙂

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

