En lista

HAR DU

Folköl i kylen?

Nej. Hatar öl. Punkt.

Något husdjur?

Ja! Världens finaste Baloo. En Svensk Lapphund på 6 år. Ska du köpa hund borde du kolla upp rasen, den är nämligen utrotningshotad. Här finns rasklubben till exempel.

20160311_123001.jpg

Puder på dig?

Nej. Äger en puderdosa som jag använder ibland, men till vardags hinner jag mest bara mascara och det är så lite så det syns inte ens att jag har den. Hehe.

Några framtidsplaner?

Tonvis. Börjar känna en viss stress för att hinna med allt, dock. Fixa med huset är det mest konkreta i alla fall.

Någon sjukdom?

Nej, tack och lov.

Gymkort?

Ja, ett kort för gruppträning, men jag är inte där så ofta. Nackdelen med att bo på ett litet ställe. Saknar Friskis och Svettis i Östersund, där var utbudet så mycket större.

Några A:n?

Betygen när jag gick i skolan var annorlunda och det bästa man kunde få var MVG. Hade rätt så många såna, på gymnasiet i alla fall. I allt utom matte a + c, svenska c, några musikkurser och idrott. Vad jag minns så här på rak arm.

Något beroende?

Inget som är räknat som olagligt eller har åldersgräns i alla fall. Men socker är verkligen ett stort beroende hos mig.

wpid-IMG_20131215_125620.jpg

Nagellack?

Nej, men börjar bli sugen på något diskret. När jag nu ska hitta energi till att måla naglarna.

Någon vän som bor i ett annat land?

Jao. En bekant i Schweiz alla fall. Samt en vän som i kortare perioder bott lite här och där i världen.

VEM

Avskyr du?

Avskyr är ett starkt ord. Men människor med en del åsikter står ju inte så högt upp på min lista över människor jag gillar, om man säger så. Avskyr främlingsfientlighet, homofobi och annat där man grupperar människor efter helt irrelevanta parametrar.

Längtar du mest efter?

Min man, så klart. Att bo på olika ställen i veckorna är jobbigt ibland även om vi typ alltid hållit på så.

Stör du dig på?

Ingen jag kan komma på så här direkt.

Lagar mat?

Jag. För att jag vill. Älskar att laga mat och prova nya recept. Oftast blir det superbra också. Maken är dock bättre på viss matlagning. Typ sådan där man ska platta ut deg i pajform.

Diskar?

Sista tiden har det varit jag. I perioder när jag haft jobbigt handeksem har det varit min man. Nu har vi diskmaskin så det blir inte lika mycket handdisk.

VILKEN

Tidning läser du?

Lärarnas tidning som jag får via facket. Två andra tidningar som också kommer från facket. Hehe. Läser DN och SVT:s nyheter på nätet och lokala nyhetstidningen när jag kommer över den.

Buss åker du oftast?

Eh.. Kör mest bil. Eller går. I höstas åkte jag buss till och från jobbet ett par gånger då jag bodde i en annan stad, så det är väl den jag åker oftast. Samhället jag bor i nu är så litet att det inte finns lokalbussar och de bussar som går går bara några gånger per dag.

Dag fyller du år?

Första halvan av januari.

Årstid föredrar du?

Hösten. September är bästa månaden, men hela perioden från augusti till april är bra. från sommar till vårvinter alltså. Gillar verkligen inte maj eftersom den i norra Sverige betyder regn, snålblåst och typ åtta plusgrader (vilket för övrigt var vädret när jag tog studenten också). Sommaren är helt okej, men vintern är mysigare.

VAD

Gör du just nu?

Har ätit middag, gjort matlådor och rastat hunden. Och jobbat. Ska snart se på Netflix (har börjat se O.C. vilket känns lite .. pinsamt) men tänkte uppdatera bloggen först.

Gör dig till en bra människa?

Ja, det undrar jag också väldigt ofta. Känns väl inte direkt som att jag är någon supermänniska, men jag kan nog hitta en egenskap som gör mig till en bra människa. Att jag försöker reflektera mycket och fundera över rätt och fel. Ta ställning i alla möjliga olika frågor så jag kan argumentera när jag behöver det. Låter nästan yrkesskadad nu, haha.

Har du på dig just nu?

Leggings/tights och en pyjamaströja med Musse Pigg på 😉

Gör dig till en sämre människa?

Mitt tålamod, min konflikträdsla och min feghet i största allmänhet.

Vill du arbeta med?

Är så himla supernöjd med mitt jobb. Det enda jag skulle byta bort det för är ett skivkontrakt. På riktigt.

 

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

