Midsommarhelgen 2016

I år firade vi midsommar på ett annorlunda vis. Vi var i fjällen, vilket väl är normalläge på midsommar för oss, men i år höll vi på med min systers nybygge. Hon håller på att bygga en egen stuga.

På midsommarafton jobbade nämnda syster, men jag, maken och mina föräldrar spenderade hela dagen i hennes stuga. Mamma och jag bildade team isolering och satte isolering på väggarna.

image
Isolerad vägg

Pappa och maken satte upp väggpanel på de isolerade väggarna sedan. På midsommardagen hade även Syster anlänt och vi fortsatte med samma som dagen innan men i mer varierade team. På slutet var det jag och syrran som satte upp väggpanelen och jag lärde mig använda en spikpistol.

image
Med panel på insidan

Det är så kul att se ett hus växa fram och jag lär mig så himla mycket hela tiden!

Vi hann även grilla, äta tårta och se på fotboll i helgen. Och somnade som stockar varje kväll. Så skönt att känna sig trött i kroppen!

Författare: innehosina

24- årig tjej från Norrland som skriver om allt mellan himmel och jord. Bor i en trea med hund och min blivande man. Pluggar på distans, stickar barnkläder och sjunger högt i duschen. Här i min blogg kan ni läsa om allt detta och en del annat.

1 thought on “Midsommarhelgen 2016”

Kommentera

