Bilder från vår trädgård

Jag tänker inte direkt inbilla någon att jag har särskilt gröna fingrar eller ett gigantiskt trädgårdsintresse, men det har i alla fall såtts ett litet intressefrö inom mig sedan vi flyttade till huset. Här kommer lite bilder.

blommor

På ena sidan av vår trädgård har vi en stenmur, på gränsen till grannens tomt. Förra ägaren lämnade två stora krukor som vi har flyttat dit och planterat blommor i. Jag har kommit på hur jag ska göra nästa år med blommorna, hehe. Längre bort längs muren ser ni också några pallkragar.

pallkrage

Även pallkragarna fick vi av förra ägaren. De har stått framför uteplatsen men vi tyckte att de passade bättre borta vid muren. Här ser vi lite risig persilja, timjan och basilika som jag har petat ner i den ena. I de andra två tänker jag ha jordgubbsplantor.

pallkrage 2

Samma bild uppifrån.

gräsmatta

Och så är vi glada över att det har växt gräs där vi sådde gräsfrön, haha. I dagsläget har i princip allt växt upp och vi har vågat klippa för första gången!

doroteablomma 3.jpg

Min favoritblomma just nu: Doroteablomma. Här är en knopp, som faktiskt slog ut bara en timme efter att jag tog bilden.

doroteablomma.jpg

Först har de varit lite svagt gula i färgen.

doroteablomma 2

För att sedan bli mer svagt lila. Så vackra små blommor, och roliga eftersom de drar ihop sig när solen försvinner, och öppnar sig när solen skiner på dem.

doroteablomma 4

Samma blommor som på bilden ovan, men en timme senare.

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

3 thoughts on “Bilder från vår trädgård”

Kommentera

