En kort tripp

Tänk att idag är det den 15 juli, vilket betyder att halva månaden har passerat. Jag konstaterar att jag har 4 veckors semester kvar och känner mig väldigt nöjd med det. Så skönt att slappna av ordentligt och vila upp sig inför kommande läsår.

I onsdags spontanåkte vi till stugan, där mina föräldrar och min syster befinner sig. Vi kollade in hennes bygge. Hon har hunnit måla stugan sedan vi var där sist. Svart med vita foder. Det blev så himla snyggt.

Vi stannade till igår. Då åkte vi till Hemavan, några mil från stugan, där mamma bjöd på mat för att fira sin 60-årsdag. Tänkte skriva ett eget inlägg om det sedan. Sen hämtade vi Baloo och körde hem, efter ett litet shoppingstopp i just Hemavan. Jag köpte en ryggsäck som jag ska ha till hösten när jag promenerar till och från jobbet.

Nu är vi alltså hemma igen. Jag vet inte riktigt vilken del av hemmet vi ska ta tag i idag, om det blir trädgården, möbler eller om vi ska smygstarta staketbygget. Än så länge skiner solen, men jag hörde på radion igår att det ska dra in regn. Blir det så tänker jag nog baka bröd och stoppa i frysen. Hembakt bröd är så mycket godare än annat!

Författare: innehosina

Ägare av bloggen Inne hos Ina // Owner of the blog Inne hos Ina

Kommentera

